asasinul regelui | carte | carti | literatura fantasy | recenzie | recenzii | roman fantastic | sarah j maas | tronul de clestare | young adult

Tronul de cleștar – Sarah J. Maas – recenzie

March 26, 2016

Ce spun ei:

O INIMĂ DE GHEAŢĂ. O VOINŢĂ DE FIER. FACEŢI CUNOŞTINŢĂ CU ASASINA. FACEŢI CUNOŞTINŢĂ CU CELAENA SARDOTHIEN. FRUMOASĂ. UCIGĂTOARE. CU UN DESTIN MĂREŢ

În întunecatele şi mizerabilele ocne din Endovier o fată de optsprezece ani îşi ispăşeşte o condamnare pe viaţă. Ea este o asasină, cea mai bună din breasla ei, dar a făcut o greşeală fatală. S-a lăsat prinsă. Tânărul căpitan Westfall îi oferă o ieşire: libertatea în schimbul unui uriaş sacrificiu. Celaena trebuie să-l reprezinte pe prinţ într-o competiţie până la moarte – luptând cu cei mai talentaţi hoţi şi asasini ai ţării. Indiferent dacă rămâne în viaţă sau moare, Celaena va fi liberă. Indiferent dacă câştigă sau pierde, ea îşi va descoperi adevăratul destin. Dar va putea să se înmoaie inima ei de asasin?

Ce spun eu:

Am încercat această carte pentru că m-am îndrăgostit de genul fantasy, de cand am citit seria Grisha. Mai mult decât atât toată blogosfera și booktube-ul a fost cuprinsă parcă de febra acestei serii, toată lumea laudă cărțile și stilul autoarei.
Pot spune că acest volum ce deschide seria aceasta de cărți este promițător. Mi-a plăcut lumea construită de autoare, acțiunea cărții, în special ritmul alert de la sfârșit, acea confruntare finală.
Premisa poveștii este simplă, o asasină temută este salvată de pedeapsa ce trebuie să o ispășească în ocnele din Endovier pentru a intra într-o competiție în alegerea Campionului regelui. Această idee de la care pornește totul nu este extrem de originală, întâlnim acest motiv al competiției în multe serii: Jocurile Foamei, seria Selecția.
Cu toate acestea povestea în sine este foarte bine executată, autoarea scrie frumos, încât începe să îți pese cu adevărat de personaje.
În privința conturării personajelor, pot spune că eroina principală Celaena este un personaj interesant, care uneori se comportă prea copilăresc având în vedere că este cea mai renumită asasină din regat. Nu pot spune că nu mi-a plăcut personajul principal, Sarah J. Maas o creionează ca o eroină cu o personalitate acidă, iar greșelile pe care le face o transformă într-un personaj real, astfel încât te poți identifica cu aceasta.
Pe lângă triunghiul amoros, care este clișeic, povestea Caelaenei îți ajunge cumva la suflet, ajungi să îndrăgești misterul creat de autoare. Semnele antice misterioase scrijelite pe pereți, personajele secundare care îi vin în ajutor acesteia sau cele care doresc să o încurce în timpul competiției. Există magie, curaj și aventură în această serie. Elementele magice și întorsura pe care o ia acțiunea sunt cu totul neașteptate.
Cu siguranță voi continua seria, pentru că am auzit că următoarele cărți sunt mult mai bune decât prima. Iubesc triunghiul amoros creat de autoare, premisa puțin familiară care este până la urmă transformată într-un fir narativ frumos ce se împletește asemenea firelor de iederă. A fost o carte ușoară, ce m-a făcut să mă simt bine, o lectură reconfortantă.
Recomand cartea celor care au îndrăgit seria Grisha. Totuși nu cred că va fi extrem de apreciată de cei care citesc cărți High Fantasy, în genul Stăpânului Inelului și Urzeala tronurilor. Eu vreau să îmi încep călătoria în lumea romanelor fantasy, cu serile mai ușoare, însă anul acesta cu siguranță vreau să îl descopăr pe Tolkien și pe alți autori cu renume în domeniu.
Inițial am oferit cărții 5/5 stele pe Goodreads, însă modific ratingul la 4/5 stele. Nu e bine să notez o carte chiar în ziua când am terminat-o de citit, îmi trebuie o zi, două să mă gândesc mai bine, să o analizez la rece.
Please follow and like us:

1. Mie imi place mai mult aceasta serie decat trilogia Grisha. Recunosc ca Intunecatul este cel mai bun personaj negativ pe care l-am intalnit intr-o carte, dar Alina nu prea m-a dat pe spate. In schimb Calena este un personaj puternic, capabila sa ia propriile decizii, un personaj pe care, pur si simplu, l-am adorat.. Mi-a placut foarte mult Tronul de clestar.

2. Si mie mi-a placut povestea cartii mai mult decat cea din Grisha. Am mari asteptări de la seria aceasta.Totusi personajul meu preferat este Chaol. Si îmi place foarte mult si de Nhemia.

3. Recunosc că nu mi-a plăcut primul volum, a fost destul de slăbuț în anumite puncte, totuși volumul doi este mult mai bun, am să îl termin în curând. Cu siguranță voi continua seria! Mersi. Spor la citit și ție!