Rosu de Rubin - Kerstin Gier - recenzie

by - marți, iulie 14, 2015

Synopsis:

O calatorie in timp este anuntata de obicei cu cateva minute, ore sau chiar zile inainte, prin senzatii de ameteala ce afecteaza capul, stomacul si/sau picioarele. Primul salt in timp - numit si saltul de initiere - are loc intre al saisprezecelea si al saptesprezecelea an de viata al purtatorilor genei. (Extras din Cronicile gardienilor, vol. II, Reguli general valabile)
Uneori poate fi o adevarata povara sa traiesti intr-o familie cu atat de multe secrete. Cel putin asa gandeste Gwendolyn, o adolescenta de saisprezece ani, pana in ziua in care se trezeste brusc in Londra secolului trecut. Atunci isi da seama ca s-ar putea ca ea insasi sa fie cel mai mare secret al familiei sale, caci a mostenit capacitatea de a calatori in timp. Ceea ce nu realizeaza ea este faptul ca n-ar trebui sa-ti permiti sa te indragostesti cand te afli prins intre doua epoci... caci asta poate complica lucrurile si mai tare. Mai ales ca nici in trecut lucrurile nu mai sunt cum erau odata...
Culorile dragostei este o trilogie palpitanta, amuzanta si plina de romantism. Urmariti aventurile tinerei Gwendolyn in volumul al doilea, Albastru de safir.

Părerea mea:

Am citit cartea aceasta cu 3 ani în urmă, dacă nu mă înşel, iar acum am recitit-o pentru provocarea personală (Vara aceasta călătorim în timp) care am lansat-o pe blogul acesta, de a citi cărţi cu tema călătoriilor în timp.

Această carte ne face cunoştinţă cu Gwendolyn, o adolescentă tipică ce nu are tocmai cea mai normală familie. Verişoara ei Charlotte moşteneşte gena călătoriilor în timp şi aşteptă cu nerăbdare ziua în care va elipsa într-o altă epocă. Strămătuşa Gwendolynei are viziuni şi chiar Gwen nu duce o viaţă de adolescentă foarte liniştită, vede fantome şi gargui.

Lucrurile se întorc la 90 de grade când în ziua în care împlineşte 17 ani, nu verişoara ei, ci ea este cea care va fi teleportată în timp. După ce află că moşteneşte această gena a călătoriilor în timp, ea va trebui sa trăiască o mare parte din zi alături de nişte indivizi ciudaţi ce formeză societatea călătorilor în timp. Porneşte alături de Gideon un băiat mai mare cu 2 sau trei ani decât ea spre noi aventuri în timp.

Cu toate că în urmă cu trei ani am fost fascinată de această carte,  m-a lăsat puţin mai rece după ce am recitit-o. Nu este o carte excepţională, nici mediocră, o carte de citit în weekend sau într-o seară când simţi că nu te poţi concentra. Este o carte uşoară, puţin prea pentru adolescenţi. În prezent simt nevoia de cărţi mai serioase şi mai profunde, poate pentru că m-am mai maturizat şi gusturile mele literare s-au schimbat în mod radical. Chiar dacă are multe ingrediente drăguţe, călătorii în timp, fantome şi gargui, parcă unele detalii sunt puţin aruncate.

Personajele sunt simple, nu foarte profunde, cu personalităţi clişeice, băiatul cool şi fata invizibilă ce duce lipsă de popularitate :). Cartea este ca o comedie romantică bună, ce o vezi maxim de două ori, dar nu are rost să îţi pierzi timpul cu ea mai mult.

Binenteles, nu vreau să închei recenzia într-o notă foarte tristă, ci doresc să vă prezint şi aspectele care mi-au plăcut. Cartea prezintă călătorii în timp necontrolate, iar pentru a le controla personajele au nevoie de un aparat ce le ajută să programeze în ce an să aterizeze, aparatul funcţionează pe bază de sânge şi poartă denumirea de conograf. Mi-a plăcut ideea de călătorie în timp ca fapt ce nu poate fi controlat, de eveniment neaşteptat şi care nu reprezintă chiar o distracţie. Personajele ne prezintă şi aspectele negative ale unei călătorii în timp: situaţii neprevăzute şi periculoase în care trecutul nu este o utopie, ci se poate transforma în coşmar.

Personajele draguţe şi distractive sunt fantomele şi creaturile pe care Gwendolyn le poate vedea, un domn din perioada rococo care bântuie şcoală, un gargui drăguţ ce fredonează cântece şi un băieţel fantomă misterios.

Mesajul cărţii este acela că, unele lucruri ce par fascinante în ochi unora pot să îi robească de libertate pe cei care au un anumit dar sau talent.

În mare cartea a reuşit să mă relaxeze, să mă amuze şi să mă trimit înapoi în timp, la 17 ani. Nota mea pe Goodreads este de 3 stele.

Astept sa ma apuc de urmatoarea carte să văd ce se va întâmpla în continuare cu personajele noastre şi ce alte aventuri le mai aşteaptă în trecut.