Wentworth Hall - de Abby Grahame - recenzie

by - luni, decembrie 15, 2014

Acestă carte este foarte lejeră, un roman de weekend, dulce şi plăcut, nu foarte complicat. Mi-am instalat luna trecută aplicaţia Scribd cu acces gratuit pentru o lună pentru a testa dacă merită să îmi fac abonament pentru a accesa mii de cărţi doar cu 8,99 USD pe lună (povestea e lungă, am ajuns la concluzia că nu are rost să îmi fac un asemenea abonament, ci mai degrabă să îmi cumpăr de acea sumă în fiecare lună cărţi fizice, mai multe am să vă spun într-o postare viitoare).

Acum vreau să trec la partea mai importantă, la acţiunea acestei cărţi şi la părerile mele despre ea. Cum am ales această carte? Am găsit pe internet o listă cu romane pe care trebuie să le citeşti dacă eşti fan DowntonAbbey. Am căutat cartea pe Scribd şi am zis să o încerc. Cartea are loc în aceiaşi perioadă în care acţiunea serialului DowtonAbbey se petrece. Acţiunea se centrează în jurul proprietarilor care trăiesc în această mare reşedinţă şi cuprinde fragmente şi din viaţa servitorilor.

La Wentworth Hall fiecare persoană are câte un secret. Maggie, proaspăt întoarsă de la Paris are un aer misterios în jurul ei. Ea este fiica cea mai mare a lordului Darlington şi mai are încă o soră mai mică pe nume Lila. Situaţia financiară a familiei nu este tocmai strălucită în perioada când Maggie se întoarce din lunga ei şedere la Paris, iar tatăl ei speră ca în curând aceasta să se căsătorească pentru a salva averea familiei. Aici intră în scenă cei doi copii a unui vechi prieten al lordului Darlington care vin pentru o perioadă la reşedinţa acestuia. Aceştia sunt doi gemeni, o fată şi un băiat, Jessica şi Teddy (doi adolescenţi răsfăţaţi şi puţin mai mult snobi), iar lordul Darlington speră să îşi căsătorească fata cu acesta din urmă.

Tot la Wentworth Hall ni se prezintă şi viaţa servitorilior, a unei dădace pe nume Therese venită din Franţa care ascunde un secret scandalos. Tot din suita servitorilor face parte şi îngrijitorul de cai (era să spun grăjadarul), un tânăr chipeş îndrăgostit de Maggie.

Într timp pe lângă toate problemele financiare şi sufleteşti care bântuie casa, cineva din interiorul acesteia publică o serie de satire la adresa familie Darlington, nişte satire atât de comice încât nu te poţi abţine să nu zâmbeşti.

Toate ambiţiile lordului Darlington şi multe sforţări ale altor personaje nu se împlinesc, ci toate lucrurile o iau mai puţin sau mai mult razna. Secretele se desigilează, însă înspre sfârşit apele se liniştesc pentru un happy-end tipic unei "comedii romantice".

După descrierea scurtă pe care am făcut-o mai sus vreau să trec la aspectele care mi-au plăcut:
1. Atmosfera plină de mister şi secretele care plutesc în aer.
2.Satirele din ziar.

Aspectele care nu mi-au plăcut:

1. Personajele care sunt fade.
2. Faptul că nu am găsit citate mai filozofice, mai de viaţă.

În mare cartea a fost ok, nu este un roman de digerat ci este asemenea unei comedii romantice, uşoare care alunecă ca o prajitură pe gât şi din care nu poţi învăţa lecţii mari de viaţă. Este o poveste drăguţă şi atât. O poveste de care ai nevoie atunci când oboseala nu te lasă să pătrunzi într-o lume complicată. Este un roman colorat, cu ţinute şi toalete de la începutul secolului XX. În ce priveşte asemănarea cu lumea din DowntonAbbey, cartea aceasta este fadă. Nu se compară nimic cu DowtonAbbey!!!

Am ales să îi dau nota 3/5 pe Goodreads, cu toate că în mare cartea mi-a plăcut, aşa de nefilozofică şi simplă cum a fost. Nu pot să spun că nu mi-a plăcut, ci m-a binedispus şi relaxat, dar nu este o capodoperă literară.