Marele Gatsby, F. Scott Fitzgerald- Recenzie

September 2, 2013

Titlu: Marele Gatsby
Autor: F. Scott Fitzgerald
Editura: Polirom

“And so with the sunshine and the great bursts of leaves growing on the trees, just as things grow in fast
movies, I had that familiar conviction that life was beginning over again with the summer.”

Marele Gatsby spune o poveste fascinanta de iubire, speranta si suferinta. Intr-o lume magica a muzicii jaz si a petrecerilor sclipitoare de dupa anii tumultosi ai primului razboi mondial. Actiunea are loc in America, Nick Carraway naratorul acestei povesti fascinante, se muta intr-o casa in West Egg,avandul ca vecin pe Gatsby, un milionar ce organizeaza petreceri iesite din comun in vila sa uimitoare. De partea cealalta a golfului se intinde East Eggul, o zona locuita doar de oameni bogati. Aici in aceasta zona locuieste, Daisy verisoara lui Nick. Pe masura ce continui sa citesti cartea vei descoperi ca intre aceste personaje exista o legatura ce pana atunci o ignorai si nici nu banuiai ca se afla acolo.
Cartea prezinta visul american ce din pacate se transforma treptat in cosmar. Gatsby este unul dintre personajele care viseaza, doreste foarte mult ca dorintele lui sa devina realitate si chiar actioneaza pentru a le vedea materializate in fata ochilor sai. El reuseste sa devina bogat insa acest lucru nu este de ajuns; el vrea sa recastige vechea dragoste ce a existat intre el si Daisy in tinerete. El organizeaza aceste petreceri extravagante pentru a o acapara, pentru a o atrage in acel loc, alaturi de el. Insa, din pacate Daisy este casatorita cu Tom Buchanan, un om egoist si o persoana enervanta; cel mai enervant personaj din aceasta carte. Relatia dintre Daisy si Gatsby este una complicata, Gatsby traieste in trecut in iluzia acelei iubiri, insa Daisy este o egoista, nepasatoare care va face orice sa isi salveze pielea, sa ii fie ei bine si in rest nimic.Romanul scoate in evidenta cum dragostea poate sa te autodistruga usor, cum poate sa transforme un om puternic intr-o persoana lipsita de puteri si cum visele te pot macina usor; daca nu te trezesti la realitate din timp.

Cartea este foarte complexa, neobisnuita este ca un val ce trece peste tine lasand urme, trezeste in mintea ta o multitudine de intrebari, te face sa reflectezi asupra unor aspecte pe care nu le luai in considerare. Este o carte matura, o carte ce o intelegi, ce iti este aproape de suflet.

~Şi noi înaintând, corăbii împotriva curentului, născându-ne mereu, fără contenire, în trecut.

~Cine nu judecă şi nu condamnă lasă loc unor speranţe nelimitate.

Please follow and like us:

1. Mi-a placut si nu doar limbajul ci faptul ca a avut un mesaj bine ascuns si superb in ea. Si eu am ramas surprinsa ca mi-a placut, nu ma asteptam, am citit-o in doua zile.

2. Da e o carte interesanta, nu are foarte multa actiune daca pot spune asa, insa prezinta societatea din timpul acela si faptul ca visul american nu era deloc magic ci mai degraba era un fel de cosmar. Mersi de aprecieri draga, merita sa citesti cartea.

3. incearca filmul vechi… cu Robert Redford si Mia Farrow. Mie mi s-a parut ca s-a potrivit cu cartea…
    Frumoasa recenzia, oricum!
    De fapt, frumoase recenziile! Si cartile pe care le citesti…