Mini recenzii - partea I

by - vineri, iunie 28, 2013

Pentru că am citit multe cărţi înainte de sesiune şi nu am avut timp să le scriu recenziile, m-am gândit că ar fi ideal să le fac la fiecare în parte câte o scurtă recenzie.

Fata cu cercel de perlă de Tracy Chevalier

Ce spun ei: In afara celor 35 de tablouri ale sale, mai nimic din biografia pictorului olandez Johannes Vermeer nu este cunoscut. Desi acesta marcheaza epoca de aur a picturii olandeze, nu au ramas ca marturii despre viata sa obisnuita decit documente oficiale. Pornind de la una dintre picturile sale celebre, „Fata cu cercel de perla”, Tracy Chevalier construieste un roman istoric, avindu-l ca personaj central pe Vermeer. Misteriosul tablou – si nu mai putin misteriosul autor – capata viata pe calea fictiunii, prin inventarea unei povesti de dragoste intre pictor si tinara lui servitoare.

Ce spun eu:  Fata cu cercel de perlă este un veritabil tablou în mişcare. Fiecare peisaj descris, fiecare scenă şi gest este pictat cu iscusinţă de o pensulă sigură. Griet, o fată care provine dintr-o familie săracă este angajată în casa pictorului Vermeer pentru a fi servitoare. Tânăra pătrunde într-o lume necunoscută, unde fiecare element o surprinde. O iubire mută, interzisă se ridică, asemenea unei unduiri de pensulă, insesizabilă pe o pânză albă între tânăra slujnică şi maestrul culorilor.. Dragostea ce se naşte între cei doi este fără cuvinte, fără împlinire căci ea nu poate întrece dragostea desăvârşită pentru artă.
După ani şi ani, când  Griet nu va mai lucra în casa pictorului, amintirile şi momentele cele mai memorabile pe care le-a trăit acolo, sunt cele care vor rămâne mereu proaspete şi neatinse de uitare.
 O carte superbă, în care fiecare scenă este asemenea unei picturi, un roman care vorbeşte despre culori şi umbre într-un mod unic.

Setea de Carrie Jones

Ce spun ei:

Nu este greu să observi influenţa lui Stephanie Meyer asupra acestui roman: tatăl vitreg al Zarei a murit, mama ei nu poate avea grijă de ea, aşa că ajunge să locuiască cu bunicii într-un mic orăşel din Maine. Nick, un vârcolac chipeş, îi salvează viaţa dintr-un accident de maşină, iar pe de altă parte, ceva pare să se înfiripe între ea şi eminentul Ian, un coleg de liceu. Din păcate, pe urmele Zarei se află o prezenţă malefică - un rege al zânelor. Iar acesta nu este deloc o creatură inofensivă şi delicată. Atunci când regele nu are de partea sa o regină mai mult timp, dorinţa lui e una singură: să-şi satisfacă pofta de sânge uman, iar în cazul de faţă, curmând vieţile celor doi la care Zara ţine. Se va preda ea oare în faţa acestui pseudo-vampir pentru a-i putea salva pe cei iubiţi? O poveste plină de suspans despre sacricificii.

Ce spun eu: Ei bine, eu nu am citit nici o carte de Stephenie Meyer şi nu am avut cum să văd influenţa ei asupra acestui roman. Nu ştiu ce m-a apucat să citesc o carte cu vârcolaci, însă descrierea de pe spatele copertei mi-a atras atenţia. Am văzut că are unele elemente noi şi interesante cum ar fi spiriduşii. Ei bine am citit cartea într-o zi. Nu pot să spun că a fost rea , însă nici surprinzător de bună. Plus că mai erau şi greşeli de traducere în ea. Mi-a plăcut de Zara, wow, fata asta ştia numele tuturor fobiilor din lume şi le avea pe jumătate din ele. A fost funny cartea, cu toate că ar fi trebuit să mă ţină în suspans. Mi-a plăcut povestea de dragoste dintre Zara şi Nick, so cute. Cartea a avut multe momente clişeice dar per ansamblu a fost ok. Parcă nu genul meu, dar totuşi merită să fie citită când ai nevoie de o lectură uşoară, o schimbare de gen dacă citeşti de obicei cărţi anocrate în realitate. Un strop de fantasy şi de paranormal nu strică din când
în când.

Zilele următoare am să revin cu partea II din seria de mini recenzii. Spor la lectură guys. Happy summer! Ok, vă las şi o melodie care să vâ încânte simţul auzului.