Jocurile Foamei primul volum - Recenzie

by - vineri, august 24, 2012

Ce poţi face când lumea în care trăieşti te obligă să participi la un reality show în care trebuie să ucizi sau să fi ucis pentru a distra populaţia bogată a unei lumi crude?  Într-un viitor postapocaliptic, pe teritoriul Panemului , oamenii sunt împărţiţi în districte în care viaţa nu este tocmai uşoară cu excepţia districtelor considerate mai importante. Capitala Panemului se află la Capitolui care este un simbol al puterii şi unde oamenii trăiesc la standarde ridicate bucurîndu-se de abundenţă şi confort.

În districtul 12 , Katniss Everdeen se luptă pentru a furniza mâncare mamei sale şi surorii sale mai mici pe nume Prim. În fiecare zi împreună cu prietenul ei cel mai bun Gale, vânează în pădurea Districtului încălcând astfel legile.  Viaţa se scurge în ritmul ei normal, până când sezonul Jocurilor Foamei se apropie iar Prim este aleasă să participe în această competiţie. Ştiind că sora ei mai mică nu va avea şanse să supravieţuiască la acest reality show şi din iubire pentru  ea, Katniss se oferă să participe în locul ei.

Alături de Katniss, va participa şi un alt băiat din district pe nume Peta. Peta este băiatul care i-a oferit o pâine lui Katniss când era mică ,atunci când era înfometată şi lipsită de nădejde. Ştiind ca numai o persoană va fi declarată învingătoare la finalul Jocurilor, ea nu vrea ca mâinile ei să verse sângele acestui băiat , de care se simte profund îndatorată .

După ce sunt duşi la Capitoliu pentru a fi pregătiţi pentru ceremonia de deschidere a Jocurilor Foamei, 24 de adolescenţi vor începe să se bată pe viaţă şi pe moarte într-o arenă vastă , într-un ţinut de pădure aşezat lăngă un lac. Oare cine va supravieţui în această arenă ostilă, unde pericolele pândesc la tot pasul ? Va reuşi Katniss să supravieţuiască , dar Peta ?

Cartea asta a fost superbă , îmi vine să plâng că sa terminat, însă mai am două volume pe care abia aştept să le ronţăi ca un mic şoricel de bibliotecă. Mi-a plăcut modul în care autoarea a redat profunzimea sentimentelor, cum a povestit la persoana I la timpul prezent.  Eu cred că mesajul acestei cărţi este ideea de a nu renunţa niciodată să lupţi , nici măcar atunci când simţi că nu mai ai nici o şansă. Caracterul lui Katniss este unul foarte puternic, ea este o persoană îndrăzneaţă , neînfricată , gata să se adapteze oricărei situaţi. Mi-a plăcut cum a evoluat relaţia dintre ea şi Peta, iar sfârşitul mi-a smuls câteva lacrimi.

Pot spune că nu am mai citit o carte aşa de bună de foarte mult timp. Este foarte bine realizată , frumos alcătuită, frumos îmbinată , fiecare detaliu este foarte bine pus la punct. Abia aştept să citesc următoarea carte din serie. Pot spune că m-am îndrăgostit de distopii . Ea doua carte de genul distopic pe care o citesc, dar e superbă.

Citate: " În inima luncii , sub salcia deasă ,
            E patul de iarbă, e perna frunzoasă,
            Pe ea culc-obrazul şi pleoapele-închide.