Rebeca - Daphne de Maurier - recenzie

by - luni, iunie 18, 2012

Date despre autoare:Daphne du Maurier
(n. 13 mai 1907, d 19 aprilie, 1989) a fost o scriitoare britanică. A scris Rebecca, Verișoara mea Rachell, Hanul Jamaica Generalul Regelui și Golful Francezului. Un roman gotic, plin de intrigi, care amintește de opere celebre cum ar fi Jane Eyre - Charlotte Bronte și La răscruce de Vânturi - Emilly Bronte. Roman de acțiune dar și de dragoste, cu o atmosferă adesea sumbră și trăbătut de suspans (nu întâmplător unele din romane au fost ecranizate de Alfred Hitchcock).

Recenzia:
Aceasta carte mi-a cazut in mana toamna trecuta cand m-am saturat de unele romane chick lit care nu aveau nici o profunzime, nimic surprinzator. Am luat cartea de la biblioteca din orasul meu si am inceput sa o citesc fara prea multe asteptari. Dar surpriza cartea asta nu numai ca a intrecut asteptarile mele dar ma si uimit, nu am lasat-o din mana pana nu am terminat-o . Am fost multumita sa citesc ceva bun, plin de mister si suspans. Totul era inprevizibil, nu puteam sa intuiesc ce se va intampla in continuare si am citit-o cu rasuflarea taiata.

O femeie tanara a carui nume nu este precizat in carte, intalneste intr-un hotel din Monte Carlo, un barbat vaduv misterios, pe nume Maxim de Winter, de care se indragosteste.  Intr-o zi acesta o cere in casatorie, lasand-o fara cuvinte pe tanara fata Dupa casatorie se muta la conacul Mandereley din Anglia. O casa plina de mistere, unde servitorii mereu o privesc de sus pe noua stapana facand mereu comparatii cu Rebecca fosta sotie decedata a lui Maxim de Winter. Casa ascunde multe secrete legate de Rebecca, prezenta ei este mereu acolo, chiar daca ea este moarta, toate lucrurile din casa chiar si cele mai mici detalii poarta amprenta ei. Tanara stapana a conacului se simte mereu in umbra primei sotii a lui Maxim ,pana cand va descoperi secrete teribile.
 Pe masura ce dai pagina cu pagina , tensiunea creste , misterul te patrunde iar finalul te lasa fara cuvinte. Am fost foarte suparata ca sa terminat brusc, mai vroiam sa mai intorc cate o pagina insa nu mai puteam , firul naratiunii s-a sfarsit si eu am simitit ca am pierdut un prieten drag. Am cautat pe internet si am gasit o continuare la aceasta carte insa scrisa de alt autor se numeste Lady de Winter.  Nu prea am pareri bune despre continuari ale unor carti bune scrise de alti autori, din descriere pot sa observ ca aceasta continuare va strica farmecul carti Rebecca.

Daphne de Maurier este geniala, imi place stilul ei. Chiar daca am citit doar doua carti de aceasta autoare, pot sa spun ca este favorita mea.
Imaginea din film, in regia Alfred Hitchock

Citate favorite:
"Noaptea trecuta am visat ca ma înapoiam la Manderley. Stateam in picioare lânga grilajul marei alei, dar nu puteam intra, caci grilajul era închis cu un lant cu lacat. "

"Sunt mulţumită că nu poţi simţi de două ori frigurile celei dintâi iubiri."

"La stanga noastra era firul argintiu al raului ce se largea spre golful din Kerrith,la cinci kilometri departare.Soseaua Manderley-ului era inaintea noastra.Nu era luna.Cerul de deasupra capetelor era negru ca si cerneala.Dar in zare,cerul nu era negru deloc.Era cuprins de o roseata purpurie,parca patat de sange.Si cenusa zbura in intampinarea noastra impreuna cu vantul sarat al marii”
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ecranizarea nu se ridica la nivelul cartii. Deci va sfatuiesc ca inainte sa vedeti filmul sa cititi cartea.