recenzii

Portretul lui Dorian Gray – recenzie

May 14, 2012

Vesnic tanar, vesnic frumos. Insa tineretea vesnica vine mereu cu un pret. Si pretul este sufletul tau.

Portretul lui Dorian Gray- Oscar Wilde

Despre autor: Oscar Wilde a fost un scriitor irlandez nascut la Dublin,fiind cel mai cunoscut dintre scriitorii estetizanți de limbă engleză.Oscar Wilde a publicat versuri (Poems, 1881), povestiri (The Happy Prince and Other Stories, 1888), eseuri (The Soul of Man under Socialism, 1891). Romanul „Portretul lui Dorian Gray” (The Picture of Dorian Gray, 1891), cea mai importantă operă a sa, este o ilustrare pregnantă a principiilor sale estetice. El definește rolul artistului în căutarea rafinamentului și frumosului și situează arta mai presus de viață, pentru că exprimă esența caracterelor și a fenomenelor mai fidel decât însăși realitatea.

Despre carte : Romanul prezinta povestea unui tanar pe nume Dorian Gray. Intr-o zi un pictor pe nume Basil Hallward, ii executa acestuia portretul cu maestrie. Tanarul fiind impresionat de felul in care pictorul a reusit sa ii imprime portretul, isi doreste ca acest chip al lui sa fie mereu tanar, iar tabloul sa imbatraneasca in locul lui.
Fara sa stie ca aceasta dorinta, tineretea vesnica, se va transforma in blestem.Prietenul sau cel mai bun, lordul Henry Wotton este cel care va cultiva in Dorian semintele unei degenerari lente insa care vor creste asemenea unor buruieni otravitoare ducand la alienarea tanarului, la distrugerea sentimentelor bune pe care le poseda.
Descoperind intr-o zi ca tabloul poarta uratenia sufletului sau, este cuprins de disperare si remuscari, dar dupa un timp mustrarile de constiinta nu mai au putere asupra lui, egoismul il conduce chiar la savarsirea unei crime si la multe placeri distrugatoare.

Parerea mea: Cred ca aceasta carte ilustreaza foarte bine forta distrugatoare a egoismului, a ingamfarii, obsesia de a ramane mereu tanar care poate sa conduca la savarsirea de fapte josnice. Cred ca autorul a vrut sa surprinda in principal tema obsesiei si a distrugerii sufletesti. Mi-a placut foarte mult cartea,  putem invata multe lucruri interesante din ea, si anume un aspect important de retinut din aceasta carte este ca tineretea poate fi desarta si chiar urata daca nu o traim asa cum trebuie, bucurandu-ne in mod rational de ea. Frumusetea chipului si tineretea pot fi un blestem pentru cei care fac alegeri oarbe si sunt calauziti de vici si de sfaturi nesanatoase care vin din partea unor asa numiti falsi prieteni. Cititi-o chiar merita efortul.

Rating 5/5 stars